Vanliga frågor och svar

Hittar du inte svaret nedan?

 

Kontakta supporten

 

 

Frågor om att starta webbshop

 

Ingår webbhotell och domän?

Hur vet jag om min domän är ledig?

Har ni uppsägnings- eller bindningstid?

Ja, domän och webbhotell ingår alltid i månadskostnaden när du hyr e-butik från oss.

När du bestämt dig för vad du vill att din webbadress (domän) ska vara mailar du det till oss så återkopplar vi inom kort.

Nej, vi har varken uppsägningstid eller bindningstid. Du bestämmer helt själv när du vill avsluta ditt abonnemang hos oss. 

 

 

 

 Ingår e-post?

 Är butikerna sökmotoroptimerade (SEO)? Behöver jag några förkunskaper?

Ja, du får tillgång till en egen e-post som är kopplad   till ditt domännamn. Du kan exempelvis ha e-postadresser som support@dindomän.se eller order@dindomän.se

Ja, de webbshoppar vi bygger är väl anpassade för att synas bra på exempelvis Google. Detta beror på att koden är skriven så att sökmotorerna ser den som "lättläst". Vi har dessutom ett inbyggt verktyg där du själv kan förbättra din optimering.

För att administrera din webbshop behöver du ingen tidigare erfarenhet, grundläggande datorvana räcker gott och väl. Du får även med en user guide du kan luta dig mot där alla funktioner står nedskrivna. Har du ytterligare frågor ingår alltid fri teknisk support.

 

 

 

Hur snabbt kan jag komma igång?

Vad menas med fri teknisk support?

Varför ska jag välja easybot som leverantör av webbshop?

Detta beror på vår tillfälliga arbetsbelasning, men vi brukar ha som mål att vara färdiga inom 1-2 veckor. 

Med detta menas att du kan fråga oss om hur de inbyggda funktionerna fungerar, hur man ändra färger eller typsnitt m.m. Vi svarar på alla frågor inom 24 timmar.

För att vi erbjuder ett paketerbjudande där allt du behöver för att lyckas med din webbshop ingår från start. Vi designar även din webbshop så att du kan få en unik och design.Vi har dessutom lång erfarenhet av e-handel och vet vad som krävs för att lyckas på nätet.

 

Frågor om betallösningar i webbshop

 

Behöver jag ett avtal med en betalleverantör?

Hur säkra är betallösningarna?

Vilken betallösning ska jag välja?

Ja, det behöver du. Vi hjälper dig gärna med detta och står för all installation och konfiguration av vald betallösning.

Vi använder oss av SSL i våra webbutiker vilket innebär att all data krypteras vid överföring mellan två enheter. Detta gör att vi håller maximal säkerhet i våra webbutiker, oavsett val av betaltjänst.

Beroende på dina behov och budget rekommenderar vi olika lösningar. Kontakta oss gärna för rådfrågning angående detta så ska vi hjälpa dig att hitta det som passar dig bäst.

 

 

 

 Kan jag ha flera betalleverantörer?

Kostar det något att använda sig av Payson?Hur lång tid tar det att komma igång?

Ja, det kan du. Vi rekommenderar dock en eller max två för att underlätta för dina kunder i kassan.

Payson har varken någon start- eller månadskostnad. Dock tar dem ut en låg transaktionskostnad per köp. Kontakta oss för aktuell kostnad.

Med Payson är du igång inom 24 timmar. De övriga betalleverantörerna kan ha något längre ledtid.

 

                                        Mer om starta webbshop >>              Mer om funktioner >>                Mer om betalsätt >>